Kennismakingsbezoek Filip en Mathilde aan Nederland

Op 21 juli 2013 werden Filip en Mathilde Koning en Koningin der Belgen. En net zoals dat bij onze nieuwe Koning en Koningin is gegaan brengen ze kennismakingsbezoeken aan de omliggende landen. Als eerste was Nederland aan de beurt. Dit vond plaats op 8 november.

Ze werden 's ochtends ontvangen door Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima op Paleis Noordeinde. Nadat ze hier ontvangen zijn en hebben geluncht gingen ze door naar het binnenhof. Hier bezochten ze de eerste kamer en maakte ze kennis met de voorzitter van de eerste kamer Ankie Broekers-Knol en de voorzitter van de tweede kamer Anouchka van Miltenburg. Vervolgens liepen ze over het binnenhof naar het Ministerie van Algemene zaken waar ze werden ontvangen door onze Premier Mark Rutte. Nadat ze naar binnen zijn gegaan om kennis te maken vertrokken ze even later weer richting België. 

Omdat ik niet de hele dag kon ben ik alleen maar op het binnenhof geweest. Hier heb ik Filip en Mathilde zien lopen over het binnenhof. Ze gingen langs het publiek om handen te geven. Toen ze bij mij kwamen heette ik ze welkom in Nederland. Mathilde zie hierop: Hartelijk bedankt. Het was erg leuk dat ze zo dichtbij kwamen en tijd namen voor het Nederlandse publiek.

Filip en Mathilde lopen naar buiten en lopen naar het publiek:









Premier van België, Elio Di Rupo

Voorzitters Eerste en Tweede kamer:

Filip en Mathilde worden begroet door Mark Rutte:

Even later vertrekken ze weer, ze worden uitgezwaaid door Mark Rutte:




En de Premier van België vertrekt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten